Lõuna-Korea mööbliturg on täis väljakutseid

26. september 2024

Augustikuu viimasel nädalal võtsid Kagu-Eesti puiduklastrisse kuuluvad seitse ettevõtet ette teekonna Lõuna-Koreasse, eesmärgiks messi külastus ja kohtumine võimalike koostööpartneritega. Klastri tegevjuht Hille Lillemägi: “Tööstusel pole praegu kerge, aga klastri liikmed on positiivse mõttelaadiga ja otsivad rasketel aegadel lahendusi. Suureks abiks oli meile EIS (Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus), päris omal käel sealt kontakte otsida ja leida on raske. Etteulatuvalt ütlen, et kas me sinna selle jala ukse vahele saime, seda näitab aeg. Lõuna-Koreas kindlasti võtavad need asjad kauem aega, aga ettekujutuse me sellest turust saime ja kontakte vahetati.”

Lõuna-Korea mööblimaastik

Hille Lillemägi: “Turg on ju suur – 52 miljonit elanikku. Inimeste elujärg on hea, palju tehakse tööd, töönädalad on 70 tundi pikad. Nende oma mööblitööstus praegu kiratseb, kuigi koroona ajal läks müük üles. Suureks probleemiks on odava Hiina mööbli sissetung. Korealastel endal metsa väga ei kasva – pindalalt on riik pea poole suurem kui Eesti, aga rahvast on 40 korda rohkem. Eesti saaks pakkuda kvaliteetset, pisut kallimat mööblit, puidu- ja saunamaterjali. Sauna nad teavad, saunas nad käivad, kuigi nende saunakultuur ja  harjumused on teised kui meil.

Minu teada hetkel Eestist keegi Lõuna-Koreasse mööblit ei ekspordi. Või kui, siis mingid väga nišiasjad, aga see on marginaalne. Puiduettevõtjad küll on puitu ja saunamaterjali sinna eksportinud. Aga jah, turul potentsiaali on, tuleb lihtsalt õige kontakt leida ja õige toode. Selles suhtes läks Lõuna-Koreas käik asja ette, et saime ettekujutuse, mida messil pakuti ja mida see maa endast kujutab. Nende oma mööblitööstus on kõva surve all, tegelikult hääbumas. Koreas toodetud mööbel ise on kallim ja kvaliteetne, ja palju oli põnevat. Näiteks olid seal koreapärased tooted, nagu soojendusega voodid, sest korealane armastab väga sooja. Need voodid on populaarsed, aga kallid, samas elektrikulu pidi müüja sõnul olema umbes viis dollarit kuus.Teine suund on skandinaavia stiilis mööbel, mis turgu on vallutamas. Lisaks oli sealse messi mööblitänaval kohalike kaubamärkide kõrval esindatud kuulsad Itaalia brändid.  Kõige suuremaks probleemiks on odava hiina mööbli sissetung. Näiteks üks mööbliese oli kaugelt vaadates midagi sellist nagu Wermo toodab, aga hind olematu – 51 eurot. Kui tagantpoolt vaatama hakkasime, oli kapp oli kuidagi kahtlaselt kinni teibitud”

 

Mess ja kohtumised

„Meie jaoks olid mitmed kohtumised eelnevalt kokku lepitud, B2B ehk business to business. Ilma Eesti riigi poolse abita oleks olnud väga keeruline isegi kõige lihtsamaid kohtumisi kokku leppida. Aga oli ka naljakaid olukordi, näiteks istusime laua taga, korealased ühel pool, meie teisel pool ja meie tahtsime neile müüa, nemad tahtsid meile müüa. Leidsime kohe ühise keele, aga selles mõttes, et nende mööbli eksport on praktiliselt olematu. Vastupidiselt Eestile, kus on väike turg ja suur osa eksporditakse. Koreas on turg iseenesest suur, lihtsalt pead leidma oma niši. Ma arvan, et iga ettevõte sai vähemalt ühe kontakti, kellega edasi minna. Ja tegelikult alati on hea minna kambaga, sest sul on tugi taga, üksi on ikka väga-väga raske. Eesti ei ole korealaste jaoks tuntud maa, kuulsime hüüatust, et aa, Eesti, see on Aafrikas. Aga on ka neid, kes teavad, kus Eesti asub.

On väga hea, et saatkonna juures avati selle aasta alguses Estonian Business Hub Seoul. Keskuse eesmärgiks on tutvustada Eesti pakutavaid ärivõimalusi Lõuna-Korea ettevõtjatele ja avalikkusele. Ettevõtluskeskuse püsiekspositsioon pakub teavet Eesti ärikeskkonna, e-riigi lahenduste, e-residentsuse programmi ja Eesti kui turismisihtkoha kohta. Lisaks püsiekspositsioonile hõlmab ettevõtluskeskus ajutisi väljapanekuid ja esimeseks neist on Eesti puidutööstust ja rohemajandust tutvustav näitus. Eesti ettevõttele pakutakse võimalust kasutada ettevõtluskeskust ärikohtumiste, tooteesitluste ja ürituste toimumispaigana, ettevõtluskeskuses on olemas tehnilised lahendused virtuaal- ja hübriidkohtumiste korraldamiseks. Täiendavat infot Lõuna-Korea sihtturu kohta ning Lõuna-Korea turu ärivõimaluste analüüsi leiab https://eas.ee/country/louna-korea/

Ekspordinõunik on olemas – Soonhee Bae, kohalik inimene, väga asjalik. Alatise kohaliku kontakti olemasolu on üldse kõige alus, see oli küll väga, no väga hea kontakt seal kohapeal. Aga muidu on Lõuna-Korea väga konservatiivne maa, äritegemine samuti. Siiski kohtasime ka euroopaliku suhtumisega ärimehi, kes olid valmis põhimõtteliselt kohe siia tulema – ja see ei ole tavaline korealaste puhul. Võimalik, et see visiit ei jää ettevõtjatele viimaseks. Lepiti kokku esmased kohtumised, nüüd hakkab peale põhitöö. See oli ju ainult selline sissevaade, mis üldse toimub, milline on kultuur ja mis turuseis. Suurimaks väljakutseks on kohalike inglise keele vähene oskus, kõik kohtumised toimusid inglise-korea tõlgi kaasabil. Kui nüüd keegi loeb ja tekkis huvi, võib klastriga ühendust võtta.”

Kirja pani: Liana Allas, liana.allas@gmail.com

Avafoto: Estonian Business Hub Seoul

Galerii: Hille Lillemägi

Peale messipäeva ja ametlikku vastuvõttu